Reklamační řád společnosti
City Pet Shops s.r.o.
PŘEDMĚTEM REKLAMAČNÍHO ŘÁDU JSOU VEŠKERÉ INFORMACE
SPOJENÉ S REKLAMAČNÍMI PODMÍNKAMI, ZÁRUKOU A ODPOVĚDNOSTÍ
ZA VADY.
1. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
1.1. Reklamaci lze uplatnit na kterékoli prodejně prodávajícího. Reklamaci je
nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned, jakmile se vada objevila.
Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady,
znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace.
1.2. K reklamaci je třeba doložit doklad osvědčující datum a místo převzetí předmětu
prodeje, popřípadě záruční list, pokud byl vystaven, samotný předmět prodeje v
kompletním stavu, vyčištěný, zbavený všech nečistot, v čistém balení, pokud zboží
zasílá. Zboží doloží v hygienicky nezávadném stavu a označí reklamovanou vadu
předmětu prodeje. Prodávající má právo odmítnout převzít k reklamačnímu řízení
zboží, které nebude splňovat zásady obecné hygieny uvedené výše v tomto odstavci
(vyhláška 306/2012 Sb., o podmínkách předcházení vzniku a šíření infekčních
onemocnění a zákon č. 374/ 2022 Sb.) Nedoložením dokladu osvědčujícího datum a
místo převzetí předmětu prodeje se Kupující vystavuje riziku neprokázání včasnosti
reklamace a oprávněnosti jeho nároku.
1.3. Pokud zboží zasíláte, uveďte adresu: City Pet Shops s.r.o., K Žižkovu 282/9,
Praha 9, 19000
1.4. Uplatní-li kupující právo z vadného plnění, potvrdí mu prodávající v písemné
formě, kdy právo z odpovědnosti za vady uplatnil, a po vyřízení reklamace též
potvrzení o způsobu řešení reklamace, jakož i o provedení případné opravy a o době
reklamačního řízení.
1.5. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení, na zánik životnosti výrobku v
důsledku nadměrného používání nad rámec předpokládaného užití či účelovosti
výrobku, jakož i v důsledku nevhodného ošetřování a používání v rozporu se
stanoveným účelem. Na vady, pro které byla poskytnuta sleva z Kupní ceny, nelze
uplatnit reklamaci.
1.6. Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z funkčních vlastností
zboží, z neodborného používání zboží či chybné manipulace se zbožím. Na vady
tohoto původu se nevztahuje ani poskytnutá záruka.
1.7. Pokud je v rámci reklamačního řízení ohledně určité vady rozhodnuto, že
reklamace je neoprávněná, pak nové reklamační řízení ohledně téže vady již nemůže
proběhnout a prodávající je oprávněn z tohoto důvodu odmítnout převzít předmět
plnění k reklamaci.
1.8. Kupující je povinen po vyřízení reklamace Předmět prodeje převzít bez
zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne kdy byl o jejím vyřízení informován, tato
lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace.
1.9. Požaduje-li Kupující, který je v prodlení s převzetím Předmětu prodeje, jeho
opětovné odeslání, pak je Prodávající povinen odeslat Předmět prodeje Kupujícímu
jen za podmínky, že mu budou ze strany Kupujícího předem uhrazeny veškeré
náklady související s tímto odesláním.
2. ODPOVĚDNOST ZA VADY PRODÁVAJÍCÍMU
2.1. Prodávající odpovídá kupujícímu za vady předmětu prodeje, pokud se vyskytnou
na předmětu prodeje při převzetí předmětu prodeje, popřípadě v záruční době, dle
příslušných ustanovení občanského zákoníku, pokud je kupující podnikatelem, a dle
příslušných ustanovení občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele,
pokud je kupující spotřebitelem, a dále dle pravidel stanovených v kupní smlouvě.
2.2. Kupující je povinen provést kontrolu předmětu prodeje při převzetí předmětu
prodeje, a pokud to není možné, bez zbytečného odkladu po převzetí předmětu
prodeje.
3. ODPOVĚDNOST ZA VADY KE KUPUJÍCÍMU
3.1. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že předmět prodeje je při převzetí
kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. Shodou s kupní
smlouvou se rozumí, že předmět prodeje má jakost a užitné vlastnosti kupní
smlouvou požadované, prodávajícím popisované nebo na základě prováděné
reklamy očekávané, popř. jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé.
V případě, že předmět prodeje při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní
smlouvou, má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného
odkladu předmět prodeje uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle
požadavku kupujícího buď výměnou předmětu prodeje, nebo jeho opravou, případně
aby prodávající poskytl kupujícímu přiměřenou slevu z kupní ceny; v případě
podstatného porušení smlouvy má kupující též právo od kupní smlouvy odstoupit. To
neplatí, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud
kupující vadu sám způsobil, případně též jedná-li se o vadu, kterou kupující musel s
vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. Rozpor s kupní
smlouvou, který se projeví během dvanácti měsíců ode dne převzetí Předmětu
prodeje, se považuje za rozpor existující již při jeho převzetí kupujícím, pokud to
neodporuje povaze věci nebo pokud prodávající neprokáže opak.
3.2. Prodávající poskytuje na zboží záruku v délce trvání 24 měsíců, pokud není na
zboží nebo v záručním listu uvedeno jinak. Záruční doba počíná běžet od odevzdání
zboží kupujícímu; bylo-li zboží podle smlouvy odesláno, běží od dojití zboží do místa
plnění. Záruční doba se staví od okamžiku uplatnění reklamace do doby, kdy byl
Kupující povinen zboží převzít po vyřízení reklamace. Pokud je výsledkem
reklamačního řízení výměna reklamovaného výrobku, začne běžet záruční doba
znovu od převzetí nového zboží. Při výměně vadné součásti se vztahuje nová
záruční doba pouze na vyměněnou součást předmětu prodeje.
3.3. Pro případ uplatnění práva na odstranění vady opravou věci má Kupující právo,
aby vada byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen
reklamovanou vadu odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30
kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace. Za odstranitelné vady se považují
takové vady, které lze opravou odstranit, aniž by utrpěl vzhled, funkce a kvalita
výrobku. V případě vady odstranitelné má Kupující právo na výměnu zboží nebo pro
případ podstatného porušení smlouvy též na odstoupení od kupní smlouvy, pokud: a)
reklamace nebyla vyřízena do 30 kalendářních dnů ode dne jejího uplatnění a
nedošlo k jiné dohodě o době vyřízení reklamace, nebo b) nestanoví-li zákon jinak,
kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí odstranitelné vady po opravě nebo pro
větší počet odstranitelných vad předmět prodeje řádně užívat. O opětovné vyskytnutí
vady po opravě jde tehdy, jestliže se stejná vada, která byla v záruční době již
nejméně dvakrát odstraňována, opětovně vyskytne. Větším počtem vad trpí Předmět
prodeje tehdy, má-li v době uplatnění reklamace současně nejméně tři různé (vzniklé
z různých příčin) odstranitelné vady.
3.4. Jde-li o vadu neodstranitelnou, která brání tomu, aby předmět prodeje byl řádně
užíván jako výrobek bez vady, má kupující, nestanoví-li zákon jinak, právo požadovat
výměnu výrobku za nový nebo odstoupit od kupní smlouvy. Za neodstranitelnou vadu
se považuje taková vada, kterou nelze odstranit nebo její odstranění není účelné s
přihlédnutím ke všem rozhodným okolnostem.
3.5. V ostatním upravuje práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího, především
pak nároky kupujícího z vad předmětu prodeje, ustanovení § 2113 a násl.
občanského zákoníku. Lhůta k vyřízení reklamace dle ustanovení odst.
Reklamačního řádu se považuje za přiměřenou dodatečnou lhůtu k plnění. Kupující
může uplatnit nárok na slevu z kupní ceny nebo pro případ podstatného porušení
smlouvy odstoupit od Kupní smlouvy až po uplynutí této lhůty.
4. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ
4. 1. Prodávající tímto Spotřebitele ve smyslu ustanovení § 14 zákona č. 634/1992
Sb. o ochraně spotřebitele, v platném znění (dále také jen „zákon o ochraně
spotřebitele“), informuje, že spory mezi prodávajícím a spotřebitelem, které se
nepodařilo urovnat přímo, je možné též řešit formou mimosoudního řešení
spotřebitelských sporů. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní
smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00
Praha 2, IČ: 00020869, www.coi.cz.
4.2. Ministerstvo průmyslu a obchodu vede seznam subjektů mimosoudního řešení
spotřebitelských sporů. Právní úprava mimosoudního řešení spotřebitelských sporů
je obsažena zejména v ustanoveních § 20d a násl. zákona o ochraně spotřebitele.
V Praze dne 6. ledna 2023.