Počet položek: 0 0,- CZK

Reklamační řád společnosti

City Pet Shops s.r.o.

 

PŘEDMĚTEM REKLAMAČNÍHO ŘÁDU JSOU VEŠKERÉ INFORMACE

SPOJENÉ S REKLAMAČNÍMI PODMÍNKAMI, ZÁRUKOU A ODPOVĚDNOSTÍ

ZA VADY.

1. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ

1.1. Reklamaci lze uplatnit na kterékoli prodejně prodávajícího. Reklamaci je

nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned, jakmile se vada objevila.

Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady,

znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace.

 

1.2. K reklamaci je třeba doložit doklad osvědčující datum a místo převzetí předmětu

prodeje, popřípadě záruční list, pokud byl vystaven, samotný předmět prodeje v

kompletním stavu, vyčištěný, zbavený všech nečistot, v čistém balení, pokud zboží

zasílá. Zboží doloží v hygienicky nezávadném stavu a označí reklamovanou vadu

předmětu prodeje. Prodávající má právo odmítnout převzít k reklamačnímu řízení

zboží, které nebude splňovat zásady obecné hygieny uvedené výše v tomto odstavci

(vyhláška 306/2012 Sb., o podmínkách předcházení vzniku a šíření infekčních

onemocnění a zákon č. 374/ 2022 Sb.) Nedoložením dokladu osvědčujícího datum a

místo převzetí předmětu prodeje se Kupující vystavuje riziku neprokázání včasnosti

reklamace a oprávněnosti jeho nároku.

 

1.3. Pokud zboží zasíláte, uveďte adresu: City Pet Shops s.r.o., K Žižkovu 282/9,

Praha 9, 19000

 

1.4. Uplatní-li kupující právo z vadného plnění, potvrdí mu prodávající v písemné

formě, kdy právo z odpovědnosti za vady uplatnil, a po vyřízení reklamace též

potvrzení o způsobu řešení reklamace, jakož i o provedení případné opravy a o době

reklamačního řízení.

 

1.5. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení, na zánik životnosti výrobku v

důsledku nadměrného používání nad rámec předpokládaného užití či účelovosti

výrobku, jakož i v důsledku nevhodného ošetřování a používání v rozporu se

stanoveným účelem. Na vady, pro které byla poskytnuta sleva z Kupní ceny, nelze

uplatnit reklamaci.

 

1.6. Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z funkčních vlastností

zboží, z neodborného používání zboží či chybné manipulace se zbožím. Na vady

tohoto původu se nevztahuje ani poskytnutá záruka.

 

1.7. Pokud je v rámci reklamačního řízení ohledně určité vady rozhodnuto, že

reklamace je neoprávněná, pak nové reklamační řízení ohledně téže vady již nemůže

proběhnout a prodávající je oprávněn z tohoto důvodu odmítnout převzít předmět

plnění k reklamaci.

 

1.8. Kupující je povinen po vyřízení reklamace Předmět prodeje převzít bez

zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne kdy byl o jejím vyřízení informován, tato

lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace.

 

1.9. Požaduje-li Kupující, který je v prodlení s převzetím Předmětu prodeje, jeho

opětovné odeslání, pak je Prodávající povinen odeslat Předmět prodeje Kupujícímu

jen za podmínky, že mu budou ze strany Kupujícího předem uhrazeny veškeré

náklady související s tímto odesláním.

 

2. ODPOVĚDNOST ZA VADY PRODÁVAJÍCÍMU

2.1. Prodávající odpovídá kupujícímu za vady předmětu prodeje, pokud se vyskytnou

na předmětu prodeje při převzetí předmětu prodeje, popřípadě v záruční době, dle

příslušných ustanovení občanského zákoníku, pokud je kupující podnikatelem, a dle

příslušných ustanovení občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele,

pokud je kupující spotřebitelem, a dále dle pravidel stanovených v kupní smlouvě.

 

2.2. Kupující je povinen provést kontrolu předmětu prodeje při převzetí předmětu

prodeje, a pokud to není možné, bez zbytečného odkladu po převzetí předmětu

prodeje.

 

3. ODPOVĚDNOST ZA VADY KE KUPUJÍCÍMU

3.1. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že předmět prodeje je při převzetí

kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. Shodou s kupní

smlouvou se rozumí, že předmět prodeje má jakost a užitné vlastnosti kupní

smlouvou požadované, prodávajícím popisované nebo na základě prováděné

reklamy očekávané, popř. jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé.

V případě, že předmět prodeje při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní

smlouvou, má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného

odkladu předmět prodeje uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle

požadavku kupujícího buď výměnou předmětu prodeje, nebo jeho opravou, případně

aby prodávající poskytl kupujícímu přiměřenou slevu z kupní ceny; v případě

podstatného porušení smlouvy má kupující též právo od kupní smlouvy odstoupit. To

neplatí, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud

kupující vadu sám způsobil, případně též jedná-li se o vadu, kterou kupující musel s

vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. Rozpor s kupní

smlouvou, který se projeví během dvanácti měsíců ode dne převzetí Předmětu

prodeje, se považuje za rozpor existující již při jeho převzetí kupujícím, pokud to

neodporuje povaze věci nebo pokud prodávající neprokáže opak.

 

3.2. Prodávající poskytuje na zboží záruku v délce trvání 24 měsíců, pokud není na

zboží nebo v záručním listu uvedeno jinak. Záruční doba počíná běžet od odevzdání

zboží kupujícímu; bylo-li zboží podle smlouvy odesláno, běží od dojití zboží do místa

plnění. Záruční doba se staví od okamžiku uplatnění reklamace do doby, kdy byl

Kupující povinen zboží převzít po vyřízení reklamace. Pokud je výsledkem

reklamačního řízení výměna reklamovaného výrobku, začne běžet záruční doba

znovu od převzetí nového zboží. Při výměně vadné součásti se vztahuje nová

záruční doba pouze na vyměněnou součást předmětu prodeje.

3.3. Pro případ uplatnění práva na odstranění vady opravou věci má Kupující právo,

aby vada byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen

reklamovanou vadu odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30

kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace. Za odstranitelné vady se považují

takové vady, které lze opravou odstranit, aniž by utrpěl vzhled, funkce a kvalita

výrobku. V případě vady odstranitelné má Kupující právo na výměnu zboží nebo pro

případ podstatného porušení smlouvy též na odstoupení od kupní smlouvy, pokud: a)

reklamace nebyla vyřízena do 30 kalendářních dnů ode dne jejího uplatnění a

nedošlo k jiné dohodě o době vyřízení reklamace, nebo b) nestanoví-li zákon jinak,

kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí odstranitelné vady po opravě nebo pro

větší počet odstranitelných vad předmět prodeje řádně užívat. O opětovné vyskytnutí

vady po opravě jde tehdy, jestliže se stejná vada, která byla v záruční době již

nejméně dvakrát odstraňována, opětovně vyskytne. Větším počtem vad trpí Předmět

prodeje tehdy, má-li v době uplatnění reklamace současně nejméně tři různé (vzniklé

z různých příčin) odstranitelné vady.

 

3.4. Jde-li o vadu neodstranitelnou, která brání tomu, aby předmět prodeje byl řádně

užíván jako výrobek bez vady, má kupující, nestanoví-li zákon jinak, právo požadovat

výměnu výrobku za nový nebo odstoupit od kupní smlouvy. Za neodstranitelnou vadu

se považuje taková vada, kterou nelze odstranit nebo její odstranění není účelné s

přihlédnutím ke všem rozhodným okolnostem.

 

3.5. V ostatním upravuje práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího, především

pak nároky kupujícího z vad předmětu prodeje, ustanovení § 2113 a násl.

občanského zákoníku. Lhůta k vyřízení reklamace dle ustanovení odst.

Reklamačního řádu se považuje za přiměřenou dodatečnou lhůtu k plnění. Kupující

může uplatnit nárok na slevu z kupní ceny nebo pro případ podstatného porušení

smlouvy odstoupit od Kupní smlouvy až po uplynutí této lhůty.

 

4. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ

4. 1. Prodávající tímto Spotřebitele ve smyslu ustanovení § 14 zákona č. 634/1992

Sb. o ochraně spotřebitele, v platném znění (dále také jen „zákon o ochraně

spotřebitele“), informuje, že spory mezi prodávajícím a spotřebitelem, které se

nepodařilo urovnat přímo, je možné též řešit formou mimosoudního řešení

spotřebitelských sporů. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní

smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00

Praha 2, IČ: 00020869, www.coi.cz.

 

4.2. Ministerstvo průmyslu a obchodu vede seznam subjektů mimosoudního řešení

spotřebitelských sporů. Právní úprava mimosoudního řešení spotřebitelských sporů

je obsažena zejména v ustanoveních § 20d a násl. zákona o ochraně spotřebitele.

 

V Praze dne 6. ledna 2023.